Geri

MEHMET NURİ ERSOY TÜRKİYE'NİN 2022 TURİZM GELİRİ HEDEFİNİ AÇIKLADI.

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, A Haberin canlı yayınında sektörün 2021 performansına ve 2022 beklentilerine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
 
Pandemi döneminde Türkiye turizminin en büyük şansının Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) olduğunu ileri süren Mehmet Nuri Ersoy, TGA sayesinde Türkiye’nin büyük bir tanıtım bütçesine sahip olduğunu ifade etti. TGA’nın bir devlet kurumu gibi değil, bir özel şirket gibi çalıştığını belirten Ersoy, ekibi profesyonellerden oluşan TGA’nın, hızlı hareket ettiğini, hızlı ve esnek karar aldığını savundu.
 
"Diğerleri bizim kadar başarılı olamadı"
“Ben de sektörden geldiğim için sektörü çok iyi biliyorum. Pandemi krizi çıktığı anda araştırdıklarını ve Asya ülkelerinin bu konuda deneyimli olduğunu gördüklerini söyledi. Ersoy“Sektörü toplayarak bir standardizasyon yapmamız gerektiğine kara verdik. TÜROB, TÜROFED ve TURYİD ile bir araya gelerek bunlarla birlikte sertifika programının detaylarını oluşturduk.
Buna Çevre ve sağlık Bakanlıkları da katıldı. Bunun denetim mekanizmalarını da çok iyi kurduk. Akreditasyon konusunda uluslararası tanınırlığı olan firmaları seçtik ki verdiğimiz sertifikayı dünya kabul etsin. Bizden sonra turizm yapan diğer ülkeler de bu sisteme geçelim dedi ama hiçbir zaman bizim gibi başarılı olamadılar. “ diye konuştu.
 
“Türkiye Paris İklim Anlaşmasına imza attı”
Geliştirilen sertifika programının şimdi kalıcı hale getirildiğini belirten Ersoy koronayla birlikte ve hijyen ve güvenliğe ilişkin bir hassasiyet oluştuğunu ifade etti. Türkiye’nin Paris İklim Anlaşmasına imza attığını da hatırlatan Mehmet Nuri Ersoy, “Hayatımıza yeni bir sistem daha geliyor. Biz Paris İklim Anlaşmasına imza attık. Bu nedenle sertifikanın ikinci aşamasına geçiyoruz ve 2023’ten itibaren sertifikanın adını güvenli ve yeşil sertifika olarak değiştireceğiz. Bu konuda akredite bir firma ile de anlaşmamızı imzaladık. Sürdürülebilirlik ve yeşil sertifika bir yılda değil, süreç içinde geçilecek bir şey. Bu sisteme belli bir süre içinde adapte olamazsanız, Türkiye’ye turist gönderen ülkeler vatandaşlarına belli vergiler uygulayacak. Bu yatırımları şimdi yapmazsanız bu bedelleri farklı şekillerde ödeyeceksiniz. Tatil yapanın kaldığı gün sayısı çarpı bir meblağ olarak ödeme yapılacak. Bu nedenle biz hızlı davranıp bunu en iyi şekilde uygulamalıyız. Bunun tanıtım anlamında da bize büyük katkısı olacak.” değerlendirmesini yaptı.
 
“2021 yılında V çıkışı yaptık”
Türkiye’nin turizmde 2021 yılında V çıkışı yaptığını ve 29 milyon turist, 24 milyar dolar turizm gelirine ulaştığını ileri süren Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, 2019 yılında 647 dolar olan turist başına ortalama harcamanın da 2021 yılında 830 dolara yükseldiğini söyledi. Ersoy, “ 2022 ile ilgili 34,5 milyar dolar hedefini koyduk. 2023 için de 50 milyar dolar hedefini koyduk. 2028’e kadar bir periyot var. Onunla ilgili çalışmalar da var. 2028 hedefi ne olmalıdır derseniz turist başına harcamanın 1.200 dolar turist sayısının da 100 milyon olması gerekir.” açıklamasında bulundu.
 
“Çok fazla erken rezervasyon alıyoruz”
Şimdiye kadar TGA olmadığı için Türkiye’nin turizm potansiyelinin yeterince tanıtılamadığını ileri süren Mehmet Nuri Ersoy, “Şu anda birinci hedefimiz turizmin çeşitlendirilmesi. Go Türkiye’de şu anda 50 ürün var. Bunu 100’e de çıkarabiliriz. Tanıtımda tek tipe geçtik. Bölgeler materyalleri gönderiyor ve biz tanıtıyoruz. Go Turkiye şu anda dünyada en fazla takip edilen site. Sadece bununla kalmıyor. TV’de ve dijital mecralarda tanıtımlar yapıyoruz. THY’nin uçtuğu her yeri destinasyon olarak görüyoruz. Bütün bunlara baktığımızda erken rezervasyonlar çok iyi görünüyor. Son varyantın tavan yaptıktan sonra düşüşe geçmesini bekliyoruz. Onu atlattıktan sonra rezervasyonlar hızlanacak. Ama geçen seneye göre çok fazla erken rezervasyon alıyoruz. Bazı pazarlarda yüzde 35, 65, 100 artış var erken rezervasyonlarda.” açıklamasında bulundu.
 
“İngiltere pazarından 2,5 milyon turist bekliyoruz”
Türkiye’nin 2022 sezonu için Polonya, Sırbistan, Romanya, Çekya gibi ülkeleri kendine hedef pazar olarak seçtiğini belirten Ersoy İngiltere pazarına da dikkat çekti.
Ersoy, “2022’de İngiltere pazarından 2,5 milyon ziyaretçi beklentimiz var. Orada mesela Türkiye 5 milyona bile çıkabilir. Çin, Güney Kore ve Japonya gibi ülkelerde potansiyel var ama bu pazarlarda sapma olabilir Ama onun dışındaki pazarlarda hedeflere çok hızlı yaklaşılabilir.” diye konuştu.
 
“Tüm yollar TGA’ya çıkıyor”
Turizmde markalaşmayla birlikte tur operatörünün yönlendirdiği ülke olmaktan çıkıp misafirin tercih ettiği destinasyon olunacağını kaydeden Mehmet Nuri Ersoy, böyle bir durumda da tur operatörünün kimin eline geçtiğinin bir öneminin kalmayacağını ifade etti.
 
Ersoy, “Burada da tüm yollar TGA’ya çıkıyor orada da TGA devreye giriyor. Arkasında çok büyük stratejiler var. Türkiye’nin, otellerin ve yeme içme mekanlarının markalaşması gerekiyor. Bunun etkilerini güvenli turizmde gördük.” açıklamasını yaptı.
Dövizdeki yükselişin turizmi nasıl etkileyeceği ile ilgili soruya da yanıt veren Ersoy, “Kurlar çok etkili gibi görünüyor ama değil. Kıyı turizminde paket tur satılıyor ve orada döviz kuru etkili değil. Çünkü paket tur belli bir fiyat üzerinden satılıyor. Yüksek kur şehir turizminde etkili olabilir. “ diye konuştu. (turizmguncel)
MEHMET NURİ ERSOY TÜRKİYE