Geri

2023, 2022’DEN DAHA İYİ OLACAK

Marmaris Belediye Başkanı Mehmet Oktay yıl sonu değerlendirme toplantısında ilçede görev yapan basın mensuplarıyla bir araya geldi. Yaklaşık 1 buçuk saat süren kahvaltılı toplantıda Oktay; 2022 yılı sezonu, turizm, tarım, belediye birimlerinin çalışmaları ve 2023 yılı projeleri gibi ana başlıklarda değerlendirmelerde bulundu.

2022 HERKESE NEFES ALDIRDI

Belediye Başkan Yardımcıları İhsan Öztürk, Ali Zağlı ve Burak Demirtaş’ın da hazır bulunduğu toplantının ilk gündem başlığı turizm oldu. 2023 yılının, 2022’den çok daha iyi olacağının sinyallerini aldıklarını ifade eden Başkan Oktay, konuya ilişkin şunları söyledi; “2022’ye baktığımızda geçmiş iki yıla kıyasla çok daha iyi olduğunu söyleyebiliriz. İki yılın ardından esnaflarımız, konaklama sektörümüz bir miktar da olsa nefes aldı. Önümüzdeki yılla ilgili çalışmalara hızımızı artırarak başlamış bulunuyoruz. Çok çok büyük aksilik olmadığı takdirde 2023’te 2022’den çok daha iyi bir sezon geçireceğimizi umut ediyoruz” diye konuştu.

İNGİLTERE’DEN OPERASYON ÇOK ERKEN BAŞLAYACAK

“Önümüzdeki sezon başta ana pazarımız İngiltere olmak üzere operasyonlar daha erken başlayacak” diyen Oktay, “Bu sektör adına, kent ekonomisi adına oldukça olumlu bir gelişme. Şöyle ki İngiltere’nin en önemli tur operatörlerinden Jet 2 Holiday, 17 Mart civarında ilk uçuşlarını başlatacak ve bu artarak devam edecek. Dolayısıyla Nisan ayında bizim sezon açılacak. Yani eskiden Mayıs ayı nasılsa artık Mart ayında bir şekilde başlayacak operasyonların sonucunda Nisan'ı Mayıs gibi değerlendirebiliriz” ifadesini kullandı.

İNŞAİ FALİYETLER SEZONDA SON BULMALI

Sezonun erken başlaması nedeniyle hazırlıkların da buna göre şekillenmesi gerektiğini söyleyen Belediye Başkanı Oktay, “Başta belediye olarak bizler gelen misafir için, kullandıkları alanlarda hiçbir şekilde inşai faaliyetlere müsaade etmemek durumundayız. Başta kendi yol, kaldırım vesaire gibi çalışmalarımız olmak üzere tüm bunları bu tarihlere kadar en azından turistlerin kullandığı, misafirlerin kullandığı alanlarda tamamlamak durumundayız. Tabii ki burada turizmle uğraşan herkese aynı şekilde görev düşüyor. Gerek konaklama tesislerimize gerekse de esnaflarımıza olmak üzere bu tarihlere kadar yapılacak tüm boya, bakım, tamirat, tadilat vesaire bu unsurları tamamlamak durumundayız ki misafirlerimiz geldiğinde kent hazır olsun. Konaklama sektörümüze de bir çağrıda bulunmak istiyorum. Evet, ana pazarımız İngiltere ancak alternatif pazarlarda da, özellikle yüksek sezon içerisinde belli miktarda da olsa bu pazarlara da yatak kapasitesi ayırmalıdır. Bu alternatif pazarlar üzerinde de paydaşlarımızla birlikte gerek Hollanda, gerek İskandinav, gerekse Almanya başta olmak üzere Polonya da buna dahil çalışmalarımız devam ediyor. Yine Nevruz dolayısıyla İran’dan turistler geliyor” dedi.

PAYDAŞLARA TEŞEKKÜR

Marmaris’in tanıtımında sadece belediye değil paydaşlarla birlikte hareket ettiklerini dile getiren Oktay, “GETOB, Deniz Ticaret Odası, TÜRSAB, Marmaris Ticaret Odası başta olmak üzere tüm paydaşlarımızla birlikte alternatif pazarlar üzerinde de çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Bununla ilgili olumlu gelişmeler söz konusu. Bu vesileyle de ben paydaş arkadaşlarımıza da teşekkür etmek istiyorum. Gerçekten dışarıda Marmaris'e dair olumlu ve umut verici bir hava var. Burada en büyük katkı sağ olsun bu STK ve oda başkanı arkadaşlarımızın. Ben bir kez daha huzurunuzda kendilerine kent adına yapılan bu olumlu, uyumlu çalışmalar için teşekkür etmek istiyorum” ifadesini kullandı.

HERKESE GÖREVLER DÜŞÜYOR

Marmaris’in marka değerinin artması için herkese görevler düştüğünü söyleyen Oktay, “ilçemize gelen misafirlerimizden ve yerleşik vatandaşlarımızdan aldığımız şikayetlerden biri gürültülü müzik. Diğeri ise hanutçuluk. Yolda yürüyen insanların rahatsız edilmesi tur operatörlüğü kendi yaptığı istatistiklerde oldukça fazla gün yüzüne çıkıyor. Dolayısıyla ben bir çağrıda bulunmak istiyorum. Öncelikle gürültülü müzikle ilgili Marmaris Belediyesi’nin kararlı mücadelesi artarak devam edecek. Hanutçulukla ilgili de bundan sonra çok daha sert uygulamalarımız olacak. Önümüzde seçimler var. Bunu siyasete çekmeye, alet etmeye çalışanlar olabilir. Ama biz burada kendi şahsi veya partizanca hedeflerle hareket etmiyoruz. Belediye yönetimi gerçekleştiriyoruz. Kesinlikle en ufak bir taviz vermeden mücadelemizi sürdüreceğiz. İnanıyorum ki bu konuda büyük çoğunluk bunun farkında ancak Marmaris'in bu güzelliklerini bu şekilde kirletenlere izin vermeyeceğiz. Çünkü hiç kimsenin böyle güzel bir destinasyonu bu şekilde lekelemeye hakkı yok” diye konuştu.

HİZMET, ÜRETİM VE ÇALIŞMA ODAKLIYIZ

Belediye çalışmalarından da bahseden Oktay, “Genel olarak kurallar konuluyorsa buna hepimiz uymakla mükellefiz. Aldığımız kararlar ben yaptım oldu anlayışıyla değil, oturup konuşarak, istişare ederek aldığımız kararlar. Her kesimin taleplerini değerlendirerek ortak karar vermeye çalışıyoruz. Biz duruş olarak laf atışması, karşılıklı demeçler üzerinden polemik yaratmıyoruz, biz hizmet, üretim ve çalışma odaklıyız. Daha önce merkezdeki yeraltı otoparkı üstü kültür merkezi projemizi açıklamıştık. Bunun yanında bir de İçmeler Bakacak Mevkiinde altı mağaza, üstü bir miktar misafirhane gibi ikisini birlikte değerlendireceğimiz bir ihaleye çıkacağız. Çünkü tek başına kültür merkezi yatırım anlamında çok mümkün gözükmüyor. Takdir edersiniz ki bizlerinde öz kaynakları sınırlı. Bu yüzden ikisini birlikte ihaleye çıkacağız. Burası da seçimlerden önce hizmete girmiş olacak. Ayrıca önümüzdeki aylarda İçmeler Atatürk Caddesi’nde de sıcak asfalt çalışmasına başlayacağız” açıklamasını yaptı.