12.Resort Turizm Kongresine katılan TÜROFED Başkanı Sururi Çorabatır yün dünyayı etkisi altına alan ekonomik sıkıntılar nedeniyle turizm sektörünün de zor bir dönemden geçtiğini bu nedenle konaklama vergisini ertelemek için Cumhurbaşkanlığına talepte bulunacaklarını belirtti.
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Sururi Çorabatır 12. Resort Turizm Kongresine katıldı.
Teknolojinin öneminde dikkat çeken Çorabatır, “40 yıllık bu yarışta tüm krizlere rağmen büyük başarılar elde ederek yolumuza emin adımlarla devam ettik. Oyunun kurallarının yeniden yazıldığı bu dönemde, yarış ve sert rekabet yeniden başladı. Teknolojinin çılgınca yarıştığı bu dönemde, büyük balık değil hızlı balık kazanacak. Sektörümüzün her ayağı çok güçlü olmak zorunda, hızımızı arttıracak yasal düzenlemeler ve teşvikler, yeni pazarlama anlayışı, çevresel yaklaşımlar, veri analizi, temiz enerji kullanımı ve farklı kuşaklara yaklaşımımız bu yarışta hızımızı belirleyecek.” İfadelerini kullandı.
“Konaklama vergisi ertelenmeli”
Konaklama vergisinin ertelenmesi konusunda Cumhurbaşkanlığına talepte bulunacaklarını açıklayan Çorabatır, “Bu sene tüm dünyayı etkisi altına alan ekonomik sıkıntılar ve akabindeki enflasyon maliyetlerimizi çok etkiledi. İşgücü, enerji, yiyecek-içecek maliyetlerinin yükselmesi, yatırım maliyetlerinin yükselmesi turizmcilerin rekabet gücünü etkiliyor. Konaklama vergisinin ertelenmesini talep ediyoruz. TÜROFED Genel Kurulunda Cumhurbaşkanımıza bu konuyu ileteceğiz. Bunun yanında meslek birliği talebimizi ileteceğiz.
“100 milyon turist, 100 milyar dolar turizm geliri hedefiyle çalışmayı sürdüreceğiz”
Krizlere rağmen Türkiye’nin kritik bir başarı yakaladığını vurgulayan Çorabatır “Yanı başımızda yaşanan savaş başta olmak üzere, yaşanan tüm zorluklara karşın turizmciler olarak kritik bir başarı yakaladığımızı düşünüyorum. Bu başarı acentalarımızın, havayolları şirketlerimizin, yatırımcımızın, rehberlerimizin, tüm sektör paydaşlarının, kısaca hepimizindir. Türkiye’nin ekonomisine olumlu katkı sağlayacak en milli sektör olarak 100 milyon turist, 100 milyar dolar turizm geliri hedefiyle yılmadan çalışmayı sürdüreceğiz. Bu önemli kongreden çıkacak mesajlar, stratejiler, tavsiyeler, yeni yol haritamızı çizerken ışığımız, yeni dönemin vizyonu olacaktır. “ şeklinde konuştu.
“Türkiye rakiplerine oranla çok daha yeni”
Turizm gelirini artırmak için 12 ay turizm bilincinin kazanılması gerektiğini belirten Çorabatır, “Malum bugün turizmin bugünü ve yarını konuşulacak. Bildiğiniz üzere Türkiye rakiplerine oranla turizmde çok daha yeni. Ancak büyük bir başarı hikayesi yazarak şimdi dünyanın en önemli turizm ülkelerinden biri haline geldik. Gelirimizi yukarıya taşıyacak bir anlayışla hareket etmeliyiz. Gelirimizi artırmak için 12 ay turizm ve turizm çeşitliliği ile turizm bilincini geliştirmek büyük önem arz ediyor. Bunu sağlarsak başta personelimiz olmak üzere ülke ekonomisine katkımız daha da artacaktır. Yeni bir başarı hikayesi yazmak için bu sektör hazır.” açıklamasında bulundu.
“Sektörün daha da güç kazanması demek Türkiye’nin güç kazanması demek”
Google ile bir işbirliği anlaşması imzaladıklarını açıklayan Çorabatır konuşmasının devamında şu ifadelere yere verdi:
Ziyaretçilerimize büyük kolaylık sağlayacak hizmetler üzerinde çalışmayı da sürdürüyoruz. TÜROFED ve Google arasında imzalanan işbirliği anlaşmasıyla misafirlerimiz için daha özgün deneyimler sunmayı, zaman tasarrufunu ve seyahat endüstrisi için standardı yükselten kolaylıklar sağlamasını hedefledik.
60 sektöre katkı sağlayan bu sektör, bizim olduğu kadar Türkiye'nin de gururu. Sektörümüzün daha da güç kazanması demek, Türkiye'nin güç kazanması, yeni neslin moral kazanması demektir.
Pandemiyle birlikte dünya turizm sektörü de yeni akımlara yöneldi. Micro turizm, yeşil turizm, hiper turizm, lokasyon turizmi gibi kavramlar hayatımıza girdi. Bir başka deyişle, plansız, az konaklamalı, alışılmışın dışında, solo, minimalist, yeşile ve çevre duyarlı seyahatlerin sayısı arttı.
“Her 4 turistten 1’i yeni bir kültür deneyimlemek istiyor”
Global araştırmalara göre; yeni bir deneyim yaşamak tatilciler için çok daha önemli hale gelirken, her 4 kişiden 1’i yeni bir kültürü̈ deneyimlemek istediğini belirtiyor. Değer-maliyet kıyaslaması seyahat tercihlerinde öne çıktı. İşte bu noktada, Türk turizmi hizmet kalitesi, gastronomisi, eşsiz misafirperverlik anlayışı ile rakiplerine fark attı.
Geçtiğimiz süreçte turizmin 12 aya ve tüm Türkiye’ye yayılması amacıyla gastronomi başta olmak üzere kültür, spor, doğa, sağlık, kış turizmi gibi alanlara yoğunlaştık. Turizm Geliştirme Ajansı da, günün koşullarına göre hareket eden yapısı ile Türkiye’nin sadece yaz tatili için cazip bir destinasyon olmadığını, farklı turizm kollarında da marka olduğumuzu tüm dünyaya tanıtarak bize çalışmalarımızda büyük kolaylık sağladı. Bu noktada yapılan etkinlikler ve organizasyonlar elimizdeki zenginliği tanıtmak için önemli çalışmalardır.
“Turizmi tamamen doğa dostu hale getirmeye çalışıyoruz”
Bakanlığımızın Kültür Yolu Festivalleri Türkiye için çok değerli. Yapılan spor etkinlikleri de keza öyle. Tour of Antalya, Kapadokya Ultra Trail gibi spor etkinlikleri çok önemli tanıtım argümanlarıdır. Gastronomi etkinlikleri ise başlı başına bir değer. Bu etkinliklerin de planlamasını iyi yapmalıyız.
Turizmde çeşitliliği artırmak ve sürdürülebilir turizm için tesislerimizi tamamen doğa dostu hale getirmek için de yoğun çalışmalar yürütüyoruz. Türk turizmi için hayati ve artık kalıcı hale gelen Güvenli Turizm Sertifikasını, Ekolojik, Sıfır Atık hedefli, Yeşil Turizm Sertifikası şeklinde genişletmek önümüzdeki yıllarda bize büyük katkı sağlayacaktır.
Hem kamu hem özel sektör olarak Paris anlaşmasından doğan yükümlülüklerimizi özümsediğimizi ve bu çerçevede gerekli değişiklikleri yapmaya hazır olduğumuzu bir kez daha vurgulamak isterim. “Kaynak: Turizm Guncel)