Geri

KONAKLAMA SEKTÖRÜNÜN GÜNCEL DURUMUNU ORTAYA KOYAN ANKET.

Uluslararası Otelciler Derneği (INTHA) tarafından gerçekleştirilen “Turizmde Tespit ve Değerlendirme Anketi”nin sonuçları açıklandı.
 
Uluslararası Otelciler Derneği (INTHA) küresel bir kriz haline gelen ve Dünya Sağlık Örgütü’nün pandemi olarak ilan ettiği koronavirüs ile ilgili “Turizmde Tespit ve Değerlendirme Anketi” başlığıyla konaklama sektörünün güncel durumunu ele alan bir anket başlatmıştı.
 
13 Aralık 2020 tarihinde sona eren, Türkiye genelinde 5 bin 630 sektör temsilcisinin katıldığı “INTHA Survey 2020” sonuçları açıklandı.
 
SONUÇLARDA DİKKAT ÇEKEN DETAYLAR
Sonuçlarda en dikkat çeken detaylar ise yüzde 60’a yakın bir oranda Türkiye turizminin pandemiden dezavantajlı çıkacağını, Türkiye turizminde yüzde 44’e yakın tanıtım ve pazarlama alanının geliştirilmesi gerektiğini, her şey dahil sisteminin yüzde 60’a yakın Türkiye turizminin değerini olumsuz etkilediğini gösterdi.
 
SEKTÖRE VE ÜLKE EKONOMİSİNE IŞIK TUTABİLİR
INTHA Yönetim Kurulu Üyesi Betül Çiçek’in yaptığı açıklamada “Dünyadaki tüm sektör temsilcilerini ve hatta tüm insanlığı kapsayan bu pandemi süreci içerisinde, turizm sektörü çalışanları olarak Covid-19 pandemisi ve 2021’e dair tespit ve değerlendirmelerimizi bizzat kendi cevaplarımızla görmek istedik.
 
Uluslararası Otelciler Derneği Yönetim Kurulu olarak; siz kıymetli sektör temsilcilerinin gözünden turizm tespit ve değerlendirmelerini ele alan bir anket çalışması yapmayı planladık ve hayata geçirdik. Sonuçlarının da başta sektörümüz olmak üzere, ülke ekonomisine ışık tutmasını diliyorum” dedi.
 
INTHA Survey 2020 Sonuçları
1 – 2021 yılında Türk turizminde hangi segment ağırlıkta konaklama yapacaktır?
Yüzde 41,90 Business
Yüzde 48,90 Leisure
Yüzde 09,20 MICE
2 – 2021 yılında Türkiye turizminde en etkili figür sizce hangisi olacaktır?
Yüzde 25,00 İnsan İlişkileri
Yüzde 75,00 Online / Dijital Metotlar
3 – 2021 yılında Türkiye’ye iç ve dış pazardan en fazla misafirin konaklama yapması düşünülen sektör hangisidir?
Yüzde 19,40 Gıda
Yüzde 75,20 Sağlık
Yüzde 05,40 Otomotiv
4 – 2021 yılında Türkiye turizminde hangisi artar?
Yüzde 51,80 Doluluklar
Yüzde 13,50 Gelirler
Yüzde 34,70 Ortalama Oda Fiyatı
5 – Covid-19 pandemisinden “Türkiye Turizmi” nasıl çıkacaktır?
Yüzde 40,60 Avantajlı
Yüzde 59,40 Dezavantajlı
6 – Covid-19 pandemisi sonrasında satış stratejisinde en çok kullanılacak olan argüman ne olacaktır?
Yüzde 35,90 Sales Call
Yüzde 64,10 Tele Marketing
7 – Satış konusunda misafirler otel tercihlerinde dikkat edecekleri en önemli kıstas ne olacaktır?
Yüzde 18,60 Fiyat
Yüzde 73,10 Hijyen
Yüzde 08,20 Lokasyon
8 – Türkiye turizminde geliştirilmesi gereken en önemli nokta nedir?
Yüzde 20,90 Doğru Fiyatlandırma
Yüzde 35,50 Kalifiye Personel
Yüzde 43,60 Tanıtım ve Pazarlama
9 – Gezi, iş, toplantı vb. tüm segmentleri kapsayan Türkiye turizmi başkenti neresidir?
Yüzde 21,80 Antalya
Yüzde 01,60 Bodrum
Yüzde 76,60 İstanbul
10 – Konaklama tesislerinde her şey dahil sistemi Türkiye turizminin değerini nasıl etkiliyor?
Yüzde 40,70 Olumlu
Yüzde 59,30 Olumsuz
KONAKLAMA SEKTÖRÜNÜN GÜNCEL DURUMUNU ORTAYA KOYAN ANKET.